Mega kapsamında gerçekleştirilen Karakter Temsil Yarışmasında Meram İlçe birincisi olan öğrencimiz E.T. Sarıgül'ü, öğretmenimiz Nazmiye SEVİÇ'i ve öğrencimizin ailesini kutlar başarılarının devamını dileriz.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı program sunucumuz Emir Talha SARIGÜL'den öğretmeni Nazmiye SEVİNÇ'e sürprizi oldukça şaşırttı ve çok mutlu etti.
2024 yılı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla Okul Müdürümüz Ramazan DURSUN, koltuğunu 1A sınıfı öğrencisi Halil Burak TATLICI' ya devretti.Müdür yardımcımız Derya YOLCU'nun koltuğuna ise 1A sınıf öğrencimiz Elif Bilge HACITAHİROĞLU oturdu.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız görülmeye değerdi. Coşkulu geçen programda hem çocuklar hem de veliler çok keyif aldılar.
2A Sınıf Öğretmenimiz Mehmet Taş
2B Sınıf Öğretmenimiz Leyla ASLAN
2C Sınıf Öğretmenimiz Gülizar ERDEM
2D Sınıf Öğretmenimiz Duygu GÖKDEMİR
2E Sınıf Öğretmenimiz Nadiye Derya ERDAL
2F Sınıf Öğretmenimiz Gamze OKUMUŞ
2G Sınıf Öğretmenimiz Fatih CÜCE
2H Sınıf Öğretmenimiz Gamze ALADAĞ
ve Müzik Öğretmenimiz Nagehan YAĞCI
OTİZM NEDİR?
Otizm, üç yaşından önce başlayan ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. Bu belirtiler otizmi, Asperger sendromu gibi daha hafif seyreden otistik spektrum bozukluğundan (OSB) ayırır. Otizm kalıtımsal kökenlidir ancak kalıtsallığı oldukça karmaşıktır ve OSB'nin kökeninin çoklu gen etkileşimlerinden mi yoksa ender görülen mutasyonlardan mı kaynaklandığı çok açık değildir. Nadir vakalarda, doğum sakatlıklarına neden olan etmenlerle yakından bağlantılıdır. Diğer görüşlere göre ise çocuklukta yapılan aşılar gibi nedenler tartışmalıdır ve aşı kökenli varsayımların ikna edici bilimsel kanıtları yoktur. Yakın dönem araştırmaları otizmin prevalansını 1.000 kişiye bir ya da iki vaka olarak tahmin eder, aynı araştırmalardaki tahminlere göre OSB yaklaşık 1.000 kişide altı vakadır ve erkeklerde rastlanma oranı kadınlara göre 4,3 kat daha fazladır. Otizm vakalarının sayısı 1980'lerden beri oldukça fazla oranda artmıştır. Bunun nedeni kısmen tanı koyma yöntemlerindeki değişikliklerdir; gerçek prevalansın artıp artmadığı anlaşılamamıştır.
Otizm beynin birçok kısmını etkiler ama bu etkinin nasıl geliştiği çok iyi anlaşılamamıştır. Ebeveynler genellikle çocuklarının yaşamının ilk iki yılında belirtileri fark eder. Erken davranışsal ya da kavrayışsal müdahaleler çocukların kendine bakabilme yetisi ile sosyal ve iletişimsel yetiler kazanmasına yardımcı olabilir. Otizm tanılı çocukların çok azı erişkin olduktan sonra bağımsız yaşamakta, bunlardan bir kısmı bunda başarılı olabilmektedir. Bazılarının otizme bir çare aradığı, diğerlerinin de otizmin bir bozukluktan çok bir durum olduğuna inandığı bir otistik kültür ortaya çıkmıştır.
Yangın konulu tiyatro gösterisi eğitici ve öğretici aynı zamanda da öğrencilerimiz için çok keyifliydi.Fethi SAĞDIÇ, Mert DENİZ ve Medeniyet Okuluna çok teşekkür ederiz.
Mrt
İbrahim Ethem Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem Sosyal Sorumluluk Programı faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere okulumuzdaydı.
29.01.2024 tarihli ve 95373735 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe girmiş olan Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi doğrultusunda, İbrahim Ethem Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü ile Meram İbrahim Hakkı Konyalı Anaokulu Müdürlüğü, Meram İbrahim Hakkı Konyalı İlkokulu Müdürlüğü ve Meram Mehmet Hasan Sert İlkokulu Müdürlüğü arasında 01.03.2024 tarihinde imzalanarak uygulamaya başladığımız protokol kapsamında okulumuza 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem Sosyal Sorumluluk Programı faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere 3 grup halinde çalışma ziyareti gerçekleştirildi.
Öğrenciler ön tanıtım toplantısının ardından Danışmanlarımız sorumluluğunda “Minik Kalplerin Kur'an ı Kerim Yolculuğu” Sosyal Sorumluluk Projesi, “Kitap Kurdu Kelebek Oldu" Sosyal Sorumluluk Etkinliği, “Değerlerimizi Drama İle Öğretiyoruz” Sosyal Sorumluluk Görev faaliyetlerini gerçekleştirdiler.
Faaliyete, Program Danışmanları Yusuf AY, Aygül EROĞLU ATEŞ, Fatih SEVER, Seher Sema KÜÇÜKSÜLE, Meral OĞUZÇAN SERT, Aysun ÇAMURSOY, Hümeyra ERCAN ve İbrahim KIRDI’nın yanı sıra Okul Koordinatörleri Ramazan DURSUN ve Mehmet TORU ile birlikte Alpaslan Mahallesi Muhtarı Fethi GÜLEÇ de katıldılar.
Tüm öğrencilerimiz için çok verimli geçen Sosyal Sorumluluk Programı faaliyetlerimizde görev alan ve emeği geçen tüm görevlilerimize teşekkür ederiz.
SOSYAL SORUMLULUK PROGRAMI VE HAYAT BOYU ÖĞRENME/SERTİFİKASYON UYGULAMA YÖNERGESİ DOĞRULTUSUNDA İBRAHİM ETHEM KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ İLE OKULUMUZ ARASINDA PROTOKOL İMZALANDI.
29.01.2024 tarihli ve 95373735 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe girmiş olan Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi doğrultusunda
İbrahim Ethem Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü ile Meram İbrahim Hakkı Konyalı Anaokulu Müdürlüğü, Meram İbrahim Hakkı Konyalı İlkokulu Müdürlüğü ve Meram Mehmet Hasan Sert İlkokulu Müdürlüğü arasında 01.03.2024 tarihinde Sosyal Sorumluluk Protokolü imzalandı. İmza tarihinden itibaren uygulamaya başladığımız protokol kapsamında 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı II. Dönem Sosyal Sorumluluk Programı faaliyetlerimiz belirlenerek onayları alınmıştır.
Deyimler ve atasözleri dilimizin önemli birer parçasıdır ve kültürel mirasınızı yansıtırlar. Bu bağlamda okulumuzda 2. sınıf öğretmenllerimiz Mehmet TAŞ, Leyla ASLAN, Gülüzar ERDEM, Duygu GÖKDEMİR, Nadiye Derya ERDAL, Gamze OKUMUŞ, Fatih CÜCE ve Gamze ALADAĞ etkinlikler düzenlemiştir. Amacımız öğrencilere bu önemli dil unsurlarını tanıtmak anlamalarını sağlamak ve kullanmalarını teşvik etmektir.
18 Mart Şehitleri anma günü ve Çanakkale zaferimizin 109. yıldönümünde başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere şanlı destan yazan kahramanlarımızı vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.
Öğrencilerimiz 21 Şubat 2024 Çarşamba günü Kon Tv'yi ziyaret etti. Radyo istasyonunu, tüm çekimlerin yapıldığı stüdyoları ve rejiyi gezdiler. Haber sundular. Veli ŞENGÜL Bey'e ve Sibel ELMAS Hanım'a teşekkür ederiz.
Öğrencilerimiz 21 Şubat 2024 Çarşamba günü Kon Tv Müzesini gezdiler. Teknolojinin gelişmesini adım adım takip ettiler. Günümüzde online okunabilen gazetelerin; geçmiş yıllarda tek tek harflerin dizilmesiyle kelimelerin, cümlelerin ve metinlerin oluştuğundan tutun da, baskıya kadar olan meşakkatli süreci görünce oldukça şaşırdılar. Daha sonra haber ve program çekimlerinin nasıl olduğunu ve onların da gelişim süreçlerini ilgiyle takip ettiler.Öğrencilerimizin sorularını tek tek cevaplayarak medya sektöründe çalışmayı düşünmelerini sağlayan Veli ŞENGÜL Bey'e ve Sibel ELMAS Hanım'a teşekkür ederiz.
Okulumuz sınıf öğretmenlerinden Zeynep ALTUNHAN konusu ve amacı öğrencilerine geleneksel çocuk oyunlarını tanıtmak, bu oyunların önemini kavramaları, günümüz teknolojisi ile birleştirilmiş ve nesilden nesile aktarılması olan '' Our Games Before Technology - Teknolojiden Önce Oyunlarımız'' E - twinning projesine Yunanistan ortaklı olarak Murat Gözütok , M. Efe Basar, Fatma Zümra Karaşahin, Tuğçe Özdemir, İbrahim Can adlı öğrencilerinin dahil edilmesiyle başlamıştır.
Okul Müdürümüz Ramazan DURSUN tarafından onaylanarak uygulamaya başlanan Etkinlik/Görev/Proje faaliyetleri belirlenmiştir.
Okulumuz sınıf öğretmenlerinden Zeynep ALTUNHAN; konusu ve amacı öğrencilerin ağaçları tanımaları, ağaçları korumanın önemini kavramaları ve doğa bilincinin nesilden nesile aktarılması olan "Hepimiz Bir Fidanız-We Are All Sapling" e twinning projesine Yunanistan ortaklı olarak Melek ELMACI, Fatma Zümra KARAŞAHİN, İbrahim CAN, Murat GÖZÜTOK, Mehmet Efe BASAR, Zeynep Beril ERBAY ve Tuğçe ÖZDEMİR adlı öğrencilerinin de dahil edilmesiyle başlamıştır.